De ce colectăm datele dumneavoastră cu caracter personal?
Datele cu caracter personal pe care le colectăm sunt necesare pentru:
- Identificarea dumneavoastră, identificarea asiguraților și a beneficiarilor;
- Examinarea, acceptarea în asigurare, determinarea prețurilor, evaluarea riscurilor;
- Realizarea oricăror operațiuni necesare pentru executarea și gestionarea contractelor și a eventualelor cereri de despăgubiri, precum a diverselor solicitări;
- Gestionarea datoriilor neplătite și recuperarea acestora;
- Gestionarea reclamațiilor și a litigiilor;
- Gestionarea cererilor legate de exercitarea drepturilor indicate în paragraful „Care sunt drepturile dumneavoastră?”;
- Realizarea studiilor actuariale și statistice;
-
Marketing direct, în măsură în care vă veți fi exprimat consimțământul în acest sens. De asemenea, datele dumneavoastră sunt prelucrate pentru a respecta prevederile legale și reglementare în vigoare referitoare la:
- prevenirea și sancționarea spălării banilor și combaterea finanțării actelor de terorism;
- înregistrarea, evidența și arhivarea documentelor fizice și electronice.
Pentru a vă oferi cele mai bune servicii și a continua îmbunătățirea acestora, vom prelucra datele dumneavoastră în cadrul gestionării relației noastre comerciale pentru realizarea activităților comerciale, cum ar fi acțiuni de fidelizare, anchete de satisfacție, sondaje, testări de produse sau jocuri și concursuri. De asemenea, în temeiul consimțământului dumneavoastră expres acordat în acest sens, vom putea prelucra datele dumneavoastră pentru a vă propune ofertele noastre comerciale (marketing direct) pentru produse și servicii similare și complementare celor la care ați subscris, personalizate în funcție de nevoile dumneavoastră, precum și cele ale partenerilor noștri. Puteți să vă retrageți în orice moment consimțământul acordat sau va puteți modifica opțiunile (în conformitate cu articolul de mai jos „Care sunt drepturile dvs. „?). Pentru siguranța operațiunilor noastre, implementăm o politică de prevenire și combatere a fraudei în asigurări, care poate duce la includerea pe o listă a persoanelor expuse riscului de fraudă.
Decizii individuale automatizate:
În anumite cazuri, analiza criteriilor de eligibilitate ale ofertei de asigurări la care doriți să subscrieți poate face obiectul unei decizii individuale automatizate care ne poate duce la a vă refuza cererea de asigurare. Aveți posibilitatea de a veni cu observații în privința acestei prelucrări prin transmiterea la aceeași adresă la care vă puteți exercita drepturile sau prin contactarea la numărul de telefon indicat cu ocazia refuzului. Totodata, doar în scopul aplicării legislației referitoare prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, clienții companiei sunt clasificați, în mod automat, în clase de risc de spalare de bani și finanțare de terorism, în funcție de criteriile menționate de legislația specifică.
Cine poate accesa datele dumneavoastră?
Datele cu caracter personal sunt destinate, în limitele atribuțiilor lor, angajaților departamentelor noastre responsabile de gestionarea, de administrarea și execuția contractelor aferente dumneavoastră, împuterniciților noștri, intermediarilor în asigurări, partenerilor, agenților, subcontractanților sau altor entități ale grupului, în cadrul exercitării atribuțiilor lor. De asemenea, ele pot fi transmise, dacă este cazul, co-asigurătorilor, reasigurătorilor, organismelor profesionale (precum Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale (“PAID”) pentru notificarile de daune pentru polițele de asigurare obligatorie (PAD)) și fondurilor de garantare, precum și oricăror persoane implicate în contract, cum ar avocați, experți, magistrați și funcționari publici, curatori, tutori, investigatori, cadre medicale, consultanți medicali și personal autorizat, atunci când intervin în soluționarea cererilor de asigurare și/sau de despăgubire. Unele informații pot fi, de asemenea, transmise altor părți interesate de contract (contractant, asigurat, beneficiar al contractului, precum și moștenitorilor și reprezentanții acestora; beneficiari ai unei cesiuni sau ai unei subrogări în drepturile din contract, precum și tuturor terțelor persoane autorizate, inclusiv instanțele de judecată, arbitri, mediatori, ministerele relevante, autoritățile de supraveghere și de control, precum și tuturor organismelor autorizate să le primească, cum ar fi auditorii și departamentele responsabile cu efectuarea controlului intern).
Atunci când acționăm în calitate de împuternicit al PAID, prelucrarea datelor dumneavoastră se realizează cu respectarea regulilor menționate pe site-ul operatorului: www.paidromania.ro în secțiunea Politica privind prelucrarea datelor cu caracter personal, publicată pe site.
În ce cazuri transferăm datele dumneavoastră în afara Uniunii Europene?
Ca regulă, transferăm date cu caracter personal doar în state aparținând Spațiului Economic European (SEE) sau statelor cărora li s-a recunoscut un nivel adecvat printr-o decizie a Comisiei Uniunii Europene.
Datele necesare pentru îndeplinirea contractului dumneavoastră pot fi transferate, punctual, în cadrul executării contractelor, a gestionării acțiunilor sau litigiilor legate de activitatea societății (de exemplu: constatarea, exercitarea sau apărarea drepturi în instanță sau pentru nevoile de apărare a persoanelor) în țări care nu sunt membre ale Spațiului Economic European, a căror legislație de protecție a datelor cu caracter personal diferă de cea a Uniunii Europene.
Acestea pot fitransferate către prestatori localizați în afara Spațiului Economic European, în scopul gestionării contractului dumneavoastră.
În aceste cazuri, transferurile de date beneficiază de un cadru de reglementare precis și exigent (clauzele contractuale-tip, Decizii A.N.S.P.D.C.P., în conformitate cu modelele adoptate de catre Comisia Europeană), precum și de măsuri de securitate adecvate, care asigură protecția datelor cu caracter personal transferate.
Cât timp sunt păstrate datele dumneavostră cu caracter personal?
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt păstrate pe perioada relației contractuale, până la expirarea termenelor de prescripție legale și/sau a termenelor de arhivare prevazute în Nomenclatorul Arhivistic al companiei.
Care sunt drepturile dumneavoastră?
Dispuneți de urmatoarele drepturi:
- Dreptul de a fi informat (dreptul de a cunoaște cum vor fi utilizate datele)
- De acces (posibilitatea de a întreba dacă și care sunt datele cu caracter personal pe care le deținem despre dumneavoastră și acces la datele respective);
- De rectificare (posibilitatea de a solicita rectificarea datelor inexacte sau incomplete referitoare la dumneavoastră);
- De ștergere (posibilitatea de a solicita ștergerea datelor dumneavoastră imediat ce sunt îndeplinite anumite condiții);
- De restricționare a prelucrării în condițiile legale;
- De portabilitate a datelor dvs.
Dreptul la portabilitatea datelor dvs. personale este limitat la datele pe care ni le furnizați și pe care le prelucrăm în mod automat (prin urmare, datele aflate pe format de hârtie nu sunt vizate), în contextul executării unui contract încheiat sau când prelucrarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră.
Datele pe care le creăm, cum ar fi numărul de client, numărul de contract sau profilul de asigurat și prelucrările pe care le creăm pentru a respecta obligațiile reglementare și în interesul nostru legitim, cum ar fi lupta împotriva fraudei sau prospectarea comercială, sunt excluse din dreptul la portabilitate.
- Puteți beneficia de dreptul de a vă opune, astfel:
Din motive legate de situația dumneavoastră particulară, ca datele cu caracter personal referitoare la dumneavoastră să fie subiectul prelucrării pe care o implementăm. În acest caz, natura specifică a situației dumneavoastră va trebui să fie clar argumentată.
De asemenea:
- Vă puteți retrage consimțământul în orice moment, dacă prelucrarea datelor dumneavoastră se bazează numai pe acesta, putând avea drept consecința imposibilitatea pentru Sogessur SA PARIS - Sucursala BUCURESTI (BRD Asigurări Generale) de a furniza produsul de asigurare solicitat ori de a continua relația contractuală și fara a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia.
Dacă aveți orice fel de întrebări sau doriți să vă exercitați drepturile în calitate de persoană vizată, ne puteți contacta folosind următoarele date de contact:În atenția: Responsabilului cu Protecția Datelor BRD (DPO)
- Prin scrisoare la adresa sediului social al Sogessur SA PARIS - Sucursala BUCURESTI (BRD Asigurări Generale): Str. Gheorghe Polizu, nr. 58-60, (ZONA 2), Etaj 4, sector 1, cod poștal 011062, București
- Prin email la dpobrdag@brd.ro
- Pentru a permite o prelucrare eficientă a solicitării dumneavoastră, vă rugăm să indicați în mod clar dreptul pe care doriți să-l exercitați, precum și orice element care facilitează identificarea dumneavoastră (numărul de asigurat /membru, numărul de contract).
De asemenea, beneficiați de dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în cazul în care considerați că v-au fost încălcate drepturile:
Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal |
B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30 Sector 1, cod poştal 010336 Bucureşti, România anspdcp@dataprotection.ro |
Pentru o cunoaștere mai bună a drepturilor dumneavoastră, puteți consulta de asemenea pagina Autorității Naționale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal din România (A.N.S.P.D.C.P.), accesibilă la următoarea adresa: www.dataprotection.ro
Prevederi specifice pentru înregistrările telefonice
Sogessur SA PARIS - Sucursala BUCURESTI (BRD Asigurări Generale) poate înregistra conversațiile și schimburile de informații ale dumneavoastră cu reprezentanții societății care asigură gestiunea contractelor, a daunelor și reclamațiilor în scopul dovedirii conținutului acestor schimburi, precum și în scopul îmbunătățirii calității serviciului.
Stocarea înregistrărilor telefonice se realizează pe durata termenului de prescripție aplicabil.
Politica Grupului Société Générale privind datele cu caracter personal
Grupul Société Générale este un actor major în sectorul serviciilor financiare, cu peste 31 milioane de clienți, persoane fizice cât și persoane juridice, de la întreprinderi mici și mijlocii, până la instituții financiare la nivel mondial. În activitatea lor, filialele Grupului întotdeauna au colectat, folosit și stocat anumite date cu caracter personal ale clienților lor pentru a putea să le ofere serviciile cele mai adecvate necesităților lor, dar și pentru a-și îmbunătăți în permanență ofertele.
În această eră digitală, volumul de date disponibile este în continuă creștere, permițând filialelor Grupului să ofere produse și servicii din ce în ce mai personalizate și adaptate la nevoile clienților lor.
Din acest motiv, Grupul Société Générale, conștient de cât de importantă este pentru clienții săi menținerea controlului asupra datelor cu caracter personal, își reafirmă angajamentul de a fi un jucător responsabil în modul în care se ocupă de astfel de date. În acest document, Grupul prezintă principiile-cheie ale politicii sale privind protecția și utilizarea datelor cu caracter personal. Aceste politici și principii sunt adaptate pentru fiecare filială și locație geografică în care operează Grupul, în conformitate cu reglementările locale.
Angajamentul nostru de a proteja și menține securitatea datelor personale ale clienților noștri
În calitate de Grup responsabil, ne angajăm să protejăm și să păstrăm securitatea datelor personale ale clienților noștri împotriva oricărei încercări neautorizate de a le utiliza sau de a le dezvălui și împotriva oricărei divulgări care nu respectă angajamentele noastre privind protecția datelor.
Protecția și utilizarea responsabilă a datelor cu caracter personal a fost întotdeauna o componentă-cheie în activitățile diferitelor noastre filiale. Avem experiență considerabilă și un portofoliu puternic, care confirmă că grupul nostru este un jucător de încredere în gestionarea datelor personale ale clienților noștri.
Am dezvoltat și implementat politici, proceduri și intrumente pentru a asigura în mod riguros operațiunile și sistemele noastre de informare
Angajamentul nostru de a utiliza datele în manieră etică și cu respectarea vieții private, pentru a oferi clienților noștri cele mai bune servicii posibile.
Datele personale ale clienților noștri sunt importante și prețioase. Ne angajăm să le folosim în mod etic și responsabil, în serviciile oferite clienților noștri. Ne angajăm să colectăm exclusiv datele necesare pentru îndeplinirea activităților noastre. Folosim aceste date pentru a oferi produse și servicii bancare de cea mai bună calitate și eficiență, dar care sunt și cele mai potrivite pentru așteptările și preferințele clienților noștri.
În acest scop, oferim instruire și încurajăm un sentiment de responsabilitate în rândul angajaților noștri în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal.
Angajamentul nostru de a garanta informații clare și transparente
Garantăm clienților noștri că vom oferi periodic informații clare privind utilizarea datelor lor cu caracter personal prin cele mai adecvate metode de comunicare.
Aceasta implică comunicarea către clienți a condițiilor și a scopului utilizării datelor lor personale, precum și obținerea consimțământului acestora, în conformitate cu cerințele legale.
Garantăm, de asemenea, clienților noștri acces ușor la datele lor personale și ne angajăm să actualizăm aceste date în mod regulat. În cazul în care datele nu sunt actualizate sau conțin erori, garantăm clienților noștri posibilitatea de a modifica aceste date.